دهبیدی پورمدیرمرکزرشدفناوریهای پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف:
بر تلاش مسوولان منطقه  در جهت حمایت از نخبگان بومی و استفاده از توانمندی های این گروه در مسیر توسعه ابرکوه  تاکید کرد


ابرکوه سرپرستی یزد فردا: مهندس دهبیدی پور، متولد سال 1359 در روستای رئیس آباد شهرستان ابرکوه  دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی هوا- فضا از دانشگاه صنعتی شریف بوده و از سال ها قبل به عنوان کارشناس دفتر همکاری های فناوری ریاست جمهوری و شبکه تحلیل گران تکنولوژی ایران فعالیت داشته است.

-از سال 1383 تا 1386 مسوولیت مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف را عهده دار که که از جمله کانون های تفکر بزرگ و موفق کشور در حوزه مدیریت فناوری می باشد.

- در سال 1387  به عنوان مدیر پژوهشی برتر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب شد.

-دهم دیماه امسال مهندس مجیدی دهبیدی پورمدیر مرکز رشد فناوری های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف، به عنوان مدیر پژوهشی برتر این دانشگاه انتخاب گردید.

-وی که همزمان مدیریت مرکز کارآفرینی این دانشگاه را نیز بر عهده داردبه دلیل تلاش موثر و موفق در جهت توسعه شرکت های دانش بنیان و کارآفرینی بر مبنای دانایی و کامیابی در برنامه ریزی جامع و تدوین چشم اندازها، ماموریت ها و راهبردهای کاری مرکز رشد فناوری های پیشرفته این دانشگاه موفق به کسب این عنوان شده است.

-دهبیدی پور در در گفتگو با خبرنگار یزدفردا  اظهار داشت: جوانان ابرکوهی که در عرصه ها و صحنه های مختلف، توانمندی ها و استعدادهای سرشار خود را به نمایش گزارده اند با سرلوحه قرار دادن اصول سه گانه توکل بر خداوند، روحیه خطرپذیری و شکستن مرزها و محدودیت ها می توانند آینده ای روشن و درخشان برای منطقه مستعد خود رقم زنند.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت های قابل توجه جامعه بزرگ نخبگان مهاجر ابرکوه بر تلاش هدفمند و موثر مسوولان منطقه در جهت حمایت از نخبگان بومی، برقراری ارتباط و استفاده از توانمندی های این گروه در مسیر توسعه شهرستان تاکید نمود.

بیانیه هیات داوران دهمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف

 كمیته داوران دهمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، متشكل از كارگروه تدوین شاخص‌های منتخب شورای پژوهشی دانشگاه و مدیران معاونت پژوهش و فناوری، بیانیه نهایی خود را به شرح زیر صادر نمود:
پژوهش و فناوری ماموریت اساسی دانشگاه‌ها می باشد، چرا كه این، یگانه راه نیل به جایگاه و شان واقعی میهن اسلامیمان در جهان است.
در این ارتباط، پژوهشی ارزش ساختاری و معنوی بالاتری دارد كه رویكرد آن، جامعه محور و مبتنی بر نیازهای روز صنعت و مردم باشد. اهتمام دانشگاه صنعتی شریف بر ارائه دستاوردهایی صنعت محور و فناورانه است تا با ایجاد دالان ارتباطی منسجم و پایدار با صنعت، پیشاهنگ مسیر توسعه و پیشگامی ایران در دنیا و رقابت با قطب‌های برتر علمی جهان باشد و اصل تولید ثروت برای جامعه و كشور از طریق توسعه فناوری را به صورت عملی اجرا و عملیاتی نماید.
كمیته داوران دهمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، ضمن ملحوظ داشتن شاخص‌ها و پارامترهای علمی و تخصصی لازم در هر محور برگزیدگان نهایی را به شرح زیر اعلام می‌دارد:  

۸- مدیر برتر پژوهشی:

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه با عنایت به شاخص‌هایی از قبیل: داشتن اهداف بلند مدت و كوتاه مدت، انجام فعالیت‌های منطبق با برنامه‌های راهبردی، میزان رشد كمی و كیفی بر اساس پارامترهای مشخص، میزان تعامل با واحدهای همكار، میزان استفاده از ابزارهای نوین نظارتی و نحوه ارائه گزارشات واحد، جناب آقای مهندس مجید دهبیدی‌پور به عنوان مدیر برتر پژوهشی دانشگاه معرفی و شایسته تقدیر می‌گردد.

درخشش چند تن از اساتید و مدیران شریفی

تجلیل از پژوهشگران برتر کشور

سه تن از اساتید و مدیران دانشگاه صنعتی شریف به عنوان پژوهشگران برتر سال معرفی شدند. مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر کشور بیست و پنجم آذرماه در سالن اجلاس سران برگزار شد. ۱۱۰ محقق برجسته دانشگاه‌ها، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای علمی برتر با حضور دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور، صادق واعظ زاده معاون علمی رییس جمهور و محمد مهدی زاهدی وزیر علوم تقدیر شدند.

در این مراسم دکتر همایون هاشمی از دانشگاه شریف در بخش دانشمندان برتر براساس نمایه‌های بین‌المللی و دکتر عبدالرضا سیم‌چی، عضو هیات علمی دانشکده‌ی مهندسی و علم مواد شریف، در بین پژوهشگران برتر وزارت علوم به عنوان پژوهشگر ممتاز تجلیل شدند.

همچنین مهندس مجید دهبیدی‌پور، مدیر مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته شریف، به عنوان مدیر پژوهشی برتر مراکز علمی و فناوری شناخته شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا